De SLA

ICT-contracten

De SLA

Een SLA, oftewel Service Level Agreement, is een document waarin wordt vastgelegd aan welke eisen de diensten die een bedrijf levert of inhuurt moeten voldoen. Vaak gaat het dan om IT-diensten, maar dat hoeft niet. Ook bij andere vormen van dienstverlening is het aan te raden de kwaliteitseisen goed vast te stellen en vast te leggen in een SLA.

Het is erg belangrijk om goed de kwaliteitseisen waaraan diensten moeten voldoen vast te leggen. Want hoe kun je anders controleren of de leverancier levert wat hij moest leveren? En omgekeerd: hoe kun je als leverancier anders aantonen dat jouw diensten voldoen en dat de klant moet betalen? Dankzij een SLA is een afnemer op de hoogte van de invulling en kosten van de diensten die hij inkoopt en kan de leverancier erop worden aangesproken (en afgerekend) als hij niet de afgesproken kwaliteit levert.

In een Service Level Agreement worden onder andere de volgende onderwerpen vastgelegd:

Advies nodig over een SLA? Neem contact op met Cora Blaak-Looij

Mr. B. (Benne) van Leeuwen
Er liggen kansen in iedere lastige situatie
Mr. J.A. (Jeroen) de Waard
Maatwerk zonder ballast
Mw. Mr. V.J.C. (Vanessa) Pieters
Persoonlijke zaken vragen om een luisterend oor
Mw. Mr. J.J. (Cora) Blaak-Looij BA
Oplossingsgericht, niet denkend in problemen
Mr. J.A.M. (Jos) de Kerf
Uw advocaat, voor dienstverlening op maat!
Mw. Mr. W. (Wendy) van der Sande (Uitterhoeve)
Grensverleggend, voor de beste oplossing
Mw. Mr. J. (Jannine) de Bonte-Meijer
Oplossen door mee te denken
Mr. J.S.W. (Jan-Willem) van Vossen
Creëren en identificeren van kansen